באחת הפגישות שלנו עם לקוחות, נפגשנו עם בעלי חברה מתחום ה- Outdoor שקיימת למעלה מ-30 שנה, וברשותם מגוון מוצרים כמו: גרילים, ריהוט גן וגם מוצרי קמפינג. כל המוצרים הם Private Label ולא מותג עולמי מוכר.
חברה ותיקה ופעילה כבר עשרות שנים, עם רפרטואר מרשים של מוצרים מלאי פוטנציאל.
בפגישה תהינו, 'איך זה שאתם לא מוכרים באונליין'?
"לא תודה, אני לא רוצה לשמוע על מכירות באונליין, הפסדתי מספיק!" אמר בנחישות הבעלים.
ניתן היה להבין את ההתנגדות הנחרצת, בעיקר אחרי שסיפר שהוא מכר באתר אינטרנט, אך הפסיד כסף רב בעקבות עלויות רבות של פרסום, שיווק ותפעול שוטף של אתר החברה.
אפשר להבין אותו, שכן להוציא כספים רבים ולא להרוויח בחזרה – זה בהחלט בזבוז של זמן וכסף!
עוד הוא סיפר לנו שעד שהצליח להביא טראפיק לאתר (לאחר השקעה מרובה בפרסום),
אחוזי ההמרה היו נמוכים מאוד, בשיעור של 1% בלבד.
להוציא כסף על 99% אחוז כניסות לאתר תמורת 0 שקלים הכנסה?! אין יותר מתסכל מזה.
ואם כל זה לא מספיק מייאש, המותג אינו מוכר מספיק ואין לו ביקוש מהלקוחות. כך שהחדירה לשוק רווי מתחרים, עם מוצרים לא ממותגים, היתה משימה מאתגרת עד כמעט בלתי אפשרית.
מי אנחנו בקצרה?
מיכאל אבו, מנכ"ל חברת MeCommerce, לא הופתע כלל לשמוע את סיפורו של הלקוח.
למעשה הוא שמע לא מעט סיפורים כאלה, על הפסדים, תחושת כישלון והחמצה, ואפילו פחד.
'אני לגמרי מבין את החשש שלך', אמר לו מיכאל. כאמור, לא מעט מהלקוחות שלו חוו את זה לפני שהגיעו אליו.
"אני אספר לך קצת עלינו ועל הפעילות שלנו, מבטיח לך שתופתע לטובה". אמר מיכאל.
MeCommerce – חברה ייחודית בתחומה הפועלת בשיטת עבודה בלעדית ומצליחה.
מביאה לחיבור משתלם במיוחד בין מפיצים, יצרנים ויבואנים – לבין אתרי הסחר המובילים בישראל.
כבר למעלה מ-12 שנים החברה מנהלת את כל הפעילות המסחרית של לקוחותיה ב-30 אתרי סחר, מייצרת הכנסות נוספות וקבועות ל-40 לקוחותיה, עם רווח מרשים ומצטבר של למעלה מ-170 מיליון ש"ח לכלל הלקוחות.
הצוות המקצועי והמנוסה של MeCommerce בניהולו של מיכאל אבו, מנהלים את מערך המכירות באתרי הסחר באופן שוטף ועקבי, בצורה אמינה ומקצועית, תוך עמידה ביעדים, בלוחות זמנים, ובהתייעלות מתמדת.
איך אנחנו עובדים?
הלקוח הופתע לשמוע על שיטת העבודה של MeCommerce באתרי הסחר, ולמרות החששות הוא החליט להתנסות בפתרון שהציע לו מיכאל – למכור את המוצרים שלו באתרי סחר / מרקטפלייס בישראל.
"עצם זה שאין לי עלויות קבועות של פרסום ותפעול ואני לא צריך להתעסק בזה – כבר פחות הוצאות, ודאגות על הראש." חשב לעצמו היבואן.
יתרון משמעותי נוסף שהצליח לשכנע אותו להתנסות ולעבוד עם MeCommerce, היה העובדה שהוא יזכה למכור את המוצרים (הלא מוכרים שלו, בואו נודה באמת) בקניונים הוירטואלים הגדולים בישראל, עם הכי הרבה קונים והכי הרבה חשיפה! מבלי לשלם שכירות!
נשמע חלומי! אבל איך עושים את זה?
השלב הראשון – בונים אסטרטגיה נכונה
כך פעלנו עפ"י התכנית שנקבעה
-
- נחתמו הסכמים מול 4 אתרי סחר מובילים.
- החלטנו לשדרג את תמונות המוצרים הקיימות, והזמנו צלם מקצועי שיצלם את המוצרים מחדש בצורה מקצועית וטובה יותר.
-
- העלנו את המוצרים באתרי הסחר עם כותרות שמושכות את הקונים, מפרטים שיווקים וטכניים שכתובים בצורה מקצועית ונכונה, הדגשת יתרונות המוצרים במפרטים, הוספת שדרוגים למוצרים שיעשירו את המכירה, וסידור המוצרים בקטגוריות והסננים הרלוונטים.
כל מה שצריך לעשות כדי למקסם את המכירה. - הכנו תוכנית עבודה מסודרת לשלושה חודשים הקרובים, עם לו"ז מפורט וקביעת יעדים.
- כדי לשפר את ההתקשרות ולהפוך את העבודה לקלה ויעילה יותר, הכנו את עובדי החברה לעבודה משותפת מול אתרי הסחר, הדרכנו את העובדים על פי המחלקות הרלוונטיות כגון: מחלקת הסחר, המחסן, התפעול והנה"ח – כיצד להתנהל ברמה היומיומית מול אתרי הסחר.
- העלנו את המוצרים באתרי הסחר עם כותרות שמושכות את הקונים, מפרטים שיווקים וטכניים שכתובים בצורה מקצועית ונכונה, הדגשת יתרונות המוצרים במפרטים, הוספת שדרוגים למוצרים שיעשירו את המכירה, וסידור המוצרים בקטגוריות והסננים הרלוונטים.
השלב השני – הרצה ומתחילים למכור!
-
- מזל טוב! עלינו לאוויר באתרי הסחר – התחלנו לעבוד על פי התוכנית האסטרטגית שבנינו. (במקרה זה יצא בחודש ספטמבר, שנחשב לחודש חלש בתחום זה, אך היינו אופטימיים).
-
- רגע ההשקה הגיע – השקענו במבצע רוחבי ושווה בו זמנית בכל אתרי הסחר הנבחרים,
(וגם הענקנו משלוח חינם), והשתמשנו בכל הכלים השיווקים שעמדו לרשותנו: ניוזלטר (שנשלח למאות אלפי אנשים בכל יום), קידומים ובאנרים מעוצבים ברמה גבוהה, שימוש ברשתות חברתיות להגברת התפוצה והחשיפה ועוד.
- רגע ההשקה הגיע – השקענו במבצע רוחבי ושווה בו זמנית בכל אתרי הסחר הנבחרים,
-
- יש לנו הזמנות! – כבר בימים הראשונים הרגשנו טפטופים קלים של הזמנות מכל האתרים, אך תוך מספר שבועות התחלנו לקבל יותר ויותר הזמנות.
(ראינו שהצלחנו יותר מהמצופה, שכן עונת החורף כמעט החלה והמוצרים שמכרנו פחות מתאימים לעונה).
- יש לנו הזמנות! – כבר בימים הראשונים הרגשנו טפטופים קלים של הזמנות מכל האתרים, אך תוך מספר שבועות התחלנו לקבל יותר ויותר הזמנות.
-
- שלב הבדיקות וייעול – ביצענו אופטימיזציה כדי לבדוק מה עבד יותר ומה לא, וקיימנו פגישה עם הלקוח. לאחר סיעור מוחות וחשיבה משותפת, יישמנו את הרעיונות שהועלו בפגישה במטרה לשפר את תוצאות המכירה.
-
- לאחר חודש של השקה – בנינו תמהיל של מבצעים רוחביים ונקודתיים עם סגמנטציה בין האתרים, המשכנו להשקיע ולדחוף את הקידומים בצורה אינטנסיבית יותר, לקבל ספוט משמעותי באתרים, לקחת פרסום מהמתחרים ולצאת עם יותר פרסומים בניוזלטר.
התוצאה לא איחרה להגיע וכמות ההזמנות הלכה וגדלה באופן משמעותי.
- לאחר חודש של השקה – בנינו תמהיל של מבצעים רוחביים ונקודתיים עם סגמנטציה בין האתרים, המשכנו להשקיע ולדחוף את הקידומים בצורה אינטנסיבית יותר, לקבל ספוט משמעותי באתרים, לקחת פרסום מהמתחרים ולצאת עם יותר פרסומים בניוזלטר.
-
- ים של מתחרים – אחד האתגרים הגדולים שלנו עם הלקוח היה שהמותג שלו אינו מוכר בתחום, ואילו השוק בתחומו כבר רווי במתחרים ובמותגים מוכרים הרבה יותר.
כחלק מהתוכנית האסטרטגית שבנינו, ניצלנו את היתרון שלנו בהבאת מדיה רבה יותר למוצרים שלו, הדגשנו את היתרונות והחוזקות שיש לו לעומת המתחרים וממש מיתגנו אותו בהדרגתיות באתרים.
- ים של מתחרים – אחד האתגרים הגדולים שלנו עם הלקוח היה שהמותג שלו אינו מוכר בתחום, ואילו השוק בתחומו כבר רווי במתחרים ובמותגים מוכרים הרבה יותר.
-
- שיפור וייעול מתמיד – תוך כדי עבודה למדנו להכיר טוב יותר את החברה, למדנו איך לשפר את ההתנהלות מול העובדים ברמת ההזמנות, שירות לקוחות, המשלוחים וכו',
כמו כן ביצענו בדיקות A/B Testing במהלך העבודה.
- שיפור וייעול מתמיד – תוך כדי עבודה למדנו להכיר טוב יותר את החברה, למדנו איך לשפר את ההתנהלות מול העובדים ברמת ההזמנות, שירות לקוחות, המשלוחים וכו',
השלב השלישי – עשינו זאת! פעילות מכירתית שוטפת
-
- יש תוצאות! לאחר כ 3-4 חודשים של חשיבה ותכנון, הכנת הבסיס, למידת החברה והמוצרים, השקה מושקעת באתרים, ובחינת המהלכים, הלקוח פשוט לא האמין לתוצאות המדהימות ולנתונים.
בתוך זמן קצר יחסית, הצליח להרוויח הרבה מעבר למצופה והיעד שהוגדר, בפרט שכמעט לא היו עלויות קבועות מצידו.
עכשיו מתחילים להסתכל קדימה:
- יש תוצאות! לאחר כ 3-4 חודשים של חשיבה ותכנון, הכנת הבסיס, למידת החברה והמוצרים, השקה מושקעת באתרים, ובחינת המהלכים, הלקוח פשוט לא האמין לתוצאות המדהימות ולנתונים.
-
- סיכמנו את שלב ההרצה והכנת תוכנית העבודה לשנה הקרובה. הגדרנו יעדי ביניים, לו"ז למכירות, ורווח.
- בחנו מה עבד יותר ומה פחות, יישמנו את המסקנות מיד.
- התחלנו לעבוד עם שני אתרי סחר מובילים נוספים.
- הגדלנו את מגוון המוצרים הקיימים באתרים והעלנו מוצרים נוספים.
- ביצענו פגישות משותפות בתדירות של אחת לחודש, לבחינת ההתקדמות, שיתוף וייעול.
לאחר שנה ו- 4 חודשים של עבודה משותפת, עברנו את כל היעדים שנקבעו פי 2 ! (שהיו מאוד מאתגרים), וגם בתוכנית של השנה החדשה הצבנו יעדי מכירות עם גידול ענקי
והצלחנו לעמוד גם בהם! כל זה כמעט מבלי עלויות קבועות של פרסום, שיווק ואחזקת אתר.
ואיפה אנחנו היום?
לפני 7 שנים בדיוק הגיע אלינו לקוח מהוסס, מופסד ומיואש מחווית המכירות באונליין.
לאחר עבודה משותפת, מלאה באתגרים, לימוד, השקעה, מקצועיות והבנה הצלחנו להוכיח לו שאפשר גם אחרת!
בכל שנה מצליח הלקוח להרוויח יותר ממכירות באתרי הסחר, להגדיל את כמות ההזמנות והיעדים.
ועוד נתון מפתיע ומשמח – גם המכירות של המוצרים שלו בחנויות רק הלכו וגדלו!
ממותג לא מוכר הפך הלקוח למותג מפורסם בקניון הוירטואלי הגדול בישראל, עם חשיפה רבה ללקוחות חדשים וקהלי יעד משניים. ולא פחות חשוב מזה, זכה בנתח שוק מכובד בתחומו, שאותו לקחנו מהמתחרים.
עוד הצליח הלקוח לחסוך יותר בעלות התפעול בזכות ניהול נכון של: דרכי עבודה נכונים, שימוש בחברות חיצוניות, ממשקים וכד'.
שאלנו אותו מה הוא חושב על יבואנים שמפחדים ממכירות באונליין והוא ענה:
אם גם אתם יבואנים או יצרנים שמוכרים באתרים משלכם, או באיקומרס – לכו על MeCommerce!
רק כך תוכלו להרוויח פי 3 יותר, בצורה מקסימלית ואפקטיבית, ובראש שקט.