- מחקר שוק:
ביצעו מחקר מקיף ככל הניתן בתחומכם, אילו מוצרים דומים נמכרים אונליין, מי המתחרים השונים, איפה הם מוכרים, מי הקהל שלהם, כמה עולה המוצר אצלם, כמה עולה שילוח, דרך מי, באילו ערוצים מפרסמים וכן הלאה.
- בחירת מוצרים נכונה
לאחר שביצעתם מחקר שוק ומתחרים, הידע שאיגדתם יסייע לכם לבחור את המוצרים שאתם מתכוונים למכור אונליין בצורה נכונה, בהתאם לפופולריות שראיתם בקרב המתחרים בערוצים השונים.
גם לאחר שבחרתם את המוצרים שתרצו למכור אונליין – תוכלו לבחון את הרכישות השונות ולקבל החלטות בהתאם לנתונים שיתקבלו אילו מוצרים לקדם יותר ואילו לקדם פחות או אפילו להסיר מהמלאי שלכם.
- להציג את המוצרים בצורה נכונה
הצגה של מוצרים בצורה נכונה היא דבר חשוב ביותר בעולם האיקומרס. אם מדובר בצילומי סטילס מקצועיים, או אפילו סרטונים – חשוב להציג את המוצרים שלכם בצורה אטרקטיבית לקהל היעד שלכם.
- כתיבה שיווקית
מה הקשר בין כתיבה שיווקית לאיקומרס? כתיבה שיווקית היא כלי מאוד משמעותי ויעיל בתקשורת עם קהל היעד שלכם, אם במודעות ממומנות, פוסטים בעמודים העסקיים שלכם או באתרים השונים בהם אתם מקדמים את המוצרים – חשוב שהכתיבה תציג את המוצרים בצורה שמדגישה את היתרונות שלהם וגם מניעה את הגולשים לפעולה, כגון רכישת המוצר לצורך העניין.
- פרסום במדיה
גם הכתיבה השיווקית הטובה ביותר בעולם לא תהיה מאוד אפקטיבית, ללא פרסום.
צרו תכנית לפרסום המוצרים שלכם – היעזרו במחקר המתחרים והשוק שביצעתם ופרסמו את המוצרים שלכם במדיות השונות על מנת להביא תנועה איכותית ורלוונטית לאתר שלכם, שתהפוך ללקוחות משלמים!
- תכנון, ניתוח ושיפור מכירות
תכננתם, ביצעתם, העליתם פרסום לאוויר ואתם מקדמים את המוצרים שלכם אונליין, ברכות!
מה עכשיו?
עליכם לשפר את המכירות שלכם באופן שוטף, להבין מה עובד ומה לא ולקדם את המכירות שלכם בצורה הטובה ביותר.
איך עושים את זה? באמצעות ניתוח מעמיק של המצב הקיים, נקודת הפתיחה שלנו, הערוצים השונים, אתרי הסחר והפרסום ועוד.
חשוב לנתח את הנתונים המתקבלים מהפעילות על מנת להיות אפקטיביים יותר ולמטב את הפעילות באופן שוטף.
- ניהול נכון של מנהל האתר או הסחר
עקבו אחר הביצועים והפעילות של מנהל האתר או מנהלי הסחר שלכם באתרים השונים – כמה מוצרים נמכרו, אילו מוצרים נמכרו יותר, באילו אתרים או האם באתר שלנו בלבד.
- ניהול לוגיסטי
הקפידו לנהל את הלוגיסטיקה של מערך האיקומרס שלכם – מחסן, שילוח, הנהלת חשבונות ומעקב אחר משלוחים.
הפן הלוגיסטי הוא משמעותי וחשוב ביותר למערך שלכם, על מנת לוודא שהמוצרים הנרכשים מגיעים בצורה טובה, בזמן הנקבע ובהתאם לציפיות הרוכשים.