עולם הסחר המקוון צובר תאוצה מטורפת בשנים האחרונות, ויותר ויותר יבואנים מחפשים דרכים יעילות להגיע לקהל לקוחות רחב באמצעות אתרי סחר (מרקטפלייס) כמו סופרפארם אונליין, lastprice.co.il ועוד.
בתור מנכ״ל החברה המובילה לניהול פעילות הסחר של יבואנים במרקטפלייס, ריכזתי כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל ולהרוויח יותר:
התמקחות על המדיה
התחלת למכור באתרי סחר? אפילו הגיעה מזה קצת תנועה? מעולה!
הכי חשוב, גם כשהמצב עובד חלק וגם כשלא, תמיד תמיד תדרוש לקבל מדיה, באופן שוטף.
למותגים קטנים יחסית, קשה לבלוט בין כל השאר, במיוחד מאחר ויש בכל אתר או זירה 30,000 – 200,000 מוצרים וכ 50-200 ספקים (ואתה תהיה אחד מבין כולם)…
בחירת אתרי הסחר המתאימים:
לאחר סגירת שני מרקטפלייס בישראל (גרו ועזריאלי קום שהיו בהערכה כ- 10% מהשוק בלבד) יש עוד הרבה ערוצי מכירה, ובכלל בישראל יש כ- 30 זירות סחר אונליין שלא כולם מכירים כמו אתרי מועדוני לקוחות סגורים, שת״פ עם קבוצות פייסבוק, קבוצות של מעברי דירה, משפיעים.
ויש בנוסף את האתרי סחר סופר פארם, וואלה שופס, שוופרסל אונליין, לייסטפרייס, זאפ מרקטפלייס, מחסני חשמל, KSP, ACE, הום סנטר ועוד…
ידעת ש7 מתוך 10 לקוחות מזמנים את המוצרים שלהם במרקטפלייס?! (כי זה קניון ויש שם הכל בדיוק כמו שאתם הולכים לעשות קניות במרכז המסחרי).
בכל אתר או זירה כזו יש כמו גולשים של כחצי מיליון עד חמש מיליון בחודש! (בשום אתר פרטי בישראל אין מספרים שמתקרבים למספרים האלה).
להישאר מעודכן
כשמתחילים למכור באתרי סחר, לא חסר מה לעשות – כל זירות הסחר השונות מחייבות אותנו גם להתעדכן על הפעילות שלנו בכל אחת מהן, גם במקביל לטפל באתרים הקיימים שלנו, גם טיפול במגוון המוצרים והגדלתם, לוודא שאנחנו מקבלים מדיה מובחרת – לבחון תמיד אפשרות של פתיחת זירות מסחר חדשות ועוד.
מעקב אחר ביצועים
אל תחשוש לבקש פירוט ברמה השבועית / חודשית על הפעילות שלך בכל אתר סחר שאתה עובד איתו, תבין מה עובד ומה לא, כמה נמכר, מה נמכר, מה כדאי לשנות, להוסיף וכן הלאה.
עם מעקב נכון אחר נתוני המכירות והפעילות, תוכלו למטב את המכירות שלך ולהגדיל משמעותית את הרווחיות מתקופה לתקופה.
גמישות
הישאר גמיש – לא כל המוצרים שתרצה למכור יימכרו ולא כולם יתאימו לכל אתרי הסחר, נסה לעדכן את המוצרים הרלוונטיים בהתאם למה שעובד ובהתאם לקהל באתרים השונים – כך תוכל להגדיל את המכירות בהתאם לנתונים שמתקבלים, אודות מה שנמכר יותר ומה פחות.
כל זה נשמע לך קצת יותר מדי?
בוא לעשות את זה נכון! הירשם לשיחה קצרה ואסביר לך איך אנחנו עוזרים ליבואנים וליצרנים למכור יותר במרקטפלייס!