אם אתם יבואנים ותיקים, אתם כבר מכירים את רוב המרקטפלייס בישראל, שופרסל אונליין, הייטק זון, לאסט פרייס ועוד.
כמוכם, גם הרבה אחרים הופתעו מאוד לגלות על סגירת האתרים GROO ועזריאלי.קום בישראל, שלרגע ערערו את מקומם של אתרי סחר האלקטרוני.
בעוד ששני אלו היוו חלק נדיב מנתח השוק, הן רק זירזו את הופעתם של אתרי סחר אחרים.
במיוחד עבורכם, ריכזתי את הדברים שהכי חשוב שיבואנים ויצרנים ידעו על מכירה במרקטפלייסים, מה כדאי ומה לא כדאי לעשות, ואיך התחום נראה כיום:
המצב כיום בשוק המרקטפלייסים הישראלי
במקביל לערוצים אלטרנטיביים אלו, אתרי סחר (מרקטפלייס) מסורתיים כמו סופר פארם, וואלה שופס, שופרסל אונליין, LastPrice, זאפ, מחסני חשמל, KSP, ACE והום סנטר ממשיכים לשגשג.
מהניסיון האישי שלי
אספר לכם דוגמה אישית, שקרתה אצלינו במיקומרס – יש לנו לקוח, יבואן העוסק בתחום הקפה, שעובד איתנו כבר כשנתיים וחצי.
כשהתחלנו לעבוד יחד – הוא מכר ב 3 אתרי סחר (מרקטפלייס), בלבד, עם מחזור מכירות קטן מאוד.
האמת? בדיעבד לא בטוח שהייתי מקבל אותו כלקוח.
אבל הפוטנציאל שלו לצמיחה, המלאי שלו והיכולת להתרחב – הן אלו ששכנעו אותי ששווה לעבוד יחד.
אחרי בניה מדוקדקת ומפורטת של תכנית התרחבות למרקטפלייס נוספים, כגון וואלה שופס, שופרסל אונליין, הייטק זון, מחסני חשמל, לאסט פרייס ועוד, אני שמח לשתף אתכם שכיום אותו לקוח בדיוק, מוכר ב 12 זירות סחר אונליין במקביל, עם פעילות מתוקתקת ומדויקת, שמכניסה לעסק פי 20 ממה שהכניס לפני שהתחלנו לעבוד יחד!
תובנות מהדרך
הרבה לקוחות שמתחילים לעבוד אתי, בתחילת הדרך שואלים – איך הגעתם למספרים האלה?
האמת לאמיתה היא שאין קיצורי דרך – ההצלחה הגיעה רק לאחר התהליך נכון של עבודה ובמספר שלבים, כולל בנית תוכנית עם אסטרטגיה מתאימה לחברה, בצורה שמתאימה לסוג המוצרים של החברה וליכולות הלוגיסטיות כיום ובעתיד, של החברה.
את אלו אנחנו מצמידים מול היעדים ומתחילים למדוד את ההתקדמות.
לאחר סגירת 2 מרקטפלייס בישראל – איפה עוד אפשר וכדאי למכור?!
מניסיון של שנים רבות בתחום המרקטפלייס והמכירה אונליין, אני אומר לכם ממקור ראשון – עוד יש תקווה ואפילו הרבה.
לאחר סגרת שני מרקטפלייס בישראל (גרו ועזריאלי קום שהיו בהערכה כ- 10% מהשוק בלבד) יש עוד הרבה ערוצי מכירה נוספים!
באופן כללי, בישראל יש כ- 30 זירות סחר אונליין, שאת חלקן אתם לא בטוח מכירים!
זירות כמו אתרי מועדוני לקוחות סגורים, שת״פ עם קבוצות פייסבוק, קבוצות של מעברי דירה, משפיענים ועוד.
בנוסף לכך, יש את המרקטפלייס הקלאסיים והמוכרים, כגון סופר פארם אונליין, וואלה שופס, שוופרסל אונליין, לאסט פרייס, זאפ מרקטפלייס, מחסני חשמל, KSP, ACE, הום סנטר ועוד ועוד.
הידעתם?
החוויה במרקטפלייס משדרגת את חווית הקנייה "All In One" של קניון פיזי, מה שהופך אותם לבחירה מועדפת עבור צרכנים רבים.
נתון שאולי לא נתקלתם בו בעבר, כ7 מתוך 10 לקוחות מזמנים את המוצרים שלהם במרקטפלייס (כי זה קניון ויש שם הכל בדיוק כמו שאתם הולכים לעשות קניות במרכז המסחרי).
כמו כן, בכל אתר או זירה כזו יש כמו גולשים של כחצי מיליון עד חמש מיליון בחודש! (בשום אתר פרטי בישראל אין מספרים שמתקרבים למספרים האלה).
הפופולריות של השווקים הללו מודגשת על ידי התעבורה החודשית האדירה שלהם, הנעה בין 500,000 ל-5,000,000 מבקרים בחודש(!). טווח שאין שני לו, ועולה בפער על כל אתר פרטי בישראל, וכמובן מדגיש את התפקיד המרכזי של השווקים מקוונים בנוף המסחר האלקטרוני של ארצנו הקטנה והקונה ואת האפשרויות האדירות לשת״פים בין אותם מרקטפלייס, ליבואנים ויצרנים.
טיפ שלי:
אחד הטיפים שלי להצלחה במכירה אתרי הסחר לקבל המון מדיה בשוטף בקידום באתר, באנרים, ניוטלטרים, קבוצות סגורות ומחוץ לאתר (רשתות חברתיות, גוגל וכו׳)!
בפרט אם אתם לא מותג חזק עם נוכחות קיימת, יהיה קשה לכם לבלוט בין כולם, מכיון שיש בכל אתר או זירה בין 30,000 – 200,000 מוצרים וכ 50-200 ספקים (ואתם תהיו אחד מבין כולם)!
האם באמת כדאי למכור במרקטפלייסים?
בטח שכן! השתתפות במרקטפלייס הללו מהווה הזדמנות משמעותית עבור יבואנים ויצרנים להציג את המותגים והמוצרים שלהם בפני קהל עצום.
מהניסיון הרב שלי, כמנהל פעילות אדירה של מותגים במרקטפלייס, החשיפה הנרחבת שמעניקות פלטפורמות אלו לא רק משפרת את נראות המותג אלא גם מובילה להגדלת המכירות בחברה ויצירת ביקוש שלפעמים קשה לעמוד בו.
מיכאל, איך מתקדמים?
השתכנעתם? זה הזמן לנצל את הזדמנויות המסחר המקוון במרקטפלייס!!
על ידי פעילות עקבית בפלטפורמות אלו, ניתן להכפיל, ולשלש את הרווחים ואף יותר!
גם אתם יכולים להגדיל את נוכחות המותג שלכם ולהיחשף למאגר עצום של לקוחות פוטנציאליים. ולא רק; מדובר על שימוש בכוח של מסחר דיגיטלי כדי להניע צמיחה והצלחה.
אם אתם קמעונאיים, יצרנים או יבואנים בקנה מידה גדול (15M ומעלה), שימוש בפלטפורמות הללו יכול להוביל לאפיקים חדשים של הכנסות והתרחבות.
אז, אל תסתכלו מהצד — דברו אתי, הצטרפו ל-MeCommerce היום וקדמו את המותג שלכם ישירות אל המדף של אקוסיסטם המסחר המקוון המשגשג של ישראל.
איך מתקדמים?
הירשם כאן לשיחה טלפונית של כ-20 דקות, אתי, בה אנחנו עושים בדיקת התאמה שלך אם יש לך פוטנציאל למכור את מגוון המוצרים שלך במרקטפלייס והכי חשוב באיזה צפי למחזור מכירות לשנה ושנתיים הקרובות!
מיכאל אבו – מנכ״ל, מיקומרס.