- מוצרים
לפני שנחשוב איפה וכיצד למכור אונליין, חשוב שנגדיר את המוצרים שנרצה למכור.
כך נוכל לחקור ולהעריך באיזו מידה קטגוריית המוצרים נמכרת בכל ערוץ, כמה הקטגוריה רוויה, כיצד נראה תהליך המכירה של המוצרים הללו כיום אצל המתחרים ואילו אפיקים יותר רלוונטי למוצר הזה.
- קהל היעד
כעת לאחר שהגדרנו את המוצר שנרצה לקדם, חשוב שנבין למי הוא מיועד.
מי מתעניין במוצר הזה? מי משתמש בו? איזו בעיה הוא עוזר לפתור ועבור מי?
אם מדובר בקהל בינלאומי, הוא יקנה בעיקר באתרים בינלאומיים. אם המותג חזק מאוד ומוכר אפשר רק באתר הבית של המותג. חשבו מי קהל היעד שלכם, אפיינו אותו והגדירו ככל הניתן וכך תוכלו לחפש אותו בערוצים השונים.
- יעדים עסקיים
- בכל ערוץ המספרים הרלוונטיים שונים זה מזה. הגדירו את היעדים שלכם, כמות מכירות, עלויות למכירה, תקציב פרסום מנוצל, התרחבות וכן הלאה והצמידו את היעדים האלו לתפקוד בערוצים השונים.
- ידע נדרש
- השיקול הבא שלכם צריך להיות הידע הנדרש.
שקללו מה צריך לדעת עבור פעילות בערוצים השונים. החל מהקמה, לדרישות לגיסטיות, תפעול וכן הלאה.
במידת הצורך – היעזרו באנשים נוספים, בעלי מקצוע, יועצים וכן הלאה. חשוב להבין מה ביכולתיכם ומה לא, ומה אתם צריכים כדי להשלים את הפער.
- סיכונים ועלויות
כמו בכל השקעה או צעד עסקי, לכל ערוץ יש את העלויות והסיכונים השונים שלו.
נסו להגדיר את הסיכונים ואת העלויות השונות ממכירה אונליין בערוצי הפרסום השונים, על מנת להיות מוכנים לכל מקרה ולהיות מסוגלים להתמודד עם כל בעיה בלתי צפויה.